کد خبر: ۸۹۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 26 August 2020

 

 

گیلان| روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا 35 درصد رشد یافت

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: با همت و تلاش سرمایه‌گذار بندر آستارا تخلیه و بارگیری کالا در این بندر ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، ارسلان زارع صبح امروز در آیین افتتاح فاز نخست پایانه غلات مجتمع بندری آستارا در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های ارزشمندی هستیم که با همت سرمایه‌گذار بندر آستارا و همکاری و تعامل سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه رویکرد دولت استفاده از ظرفیت‌های بیشتر دریای خزر در توسعه تجارت دریایی است بیان کرد: نقش بنادر شمالی در توسعه تجارت کشور بسیار مهم بوده که در افزایش مراودات تجاری نیز نقش به‌سزایی دارند.

زارع با تاکید بر اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا بنادر شمالی کشور فعالیت خود را ادامه دادند تصریح کرد: در این راستا در بندر آستارا شاهد افزایش قابل توجه 35 درصدی صادرات و واردات بودیم در حالیکه بسیاری از بنادر آمار منفی را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: با همت و انگیزه بالای سرمایه‌گذار بندر آستارا و همراهی دولت 66 میلیارد تومان هزینه شده که از این مبلغ 8 میلیارد تومان سهم اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان است. 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه شرکت سرمایه‌گذار بندر آستارا فعالیت‌های چشمگیری در بندر آستارا داشته است افزود: با توجه به اینکه رویکرد عمده بنادر گیلان استفاده بیشتر در حوزه غلات بود نیاز به پایانه اختصاصی داشتیم که این امر در بندر آستارا انجام شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: خوشبختانه در پایانه غلات مجتمع بندری آستارا تجهیزات مدرن و به روز توسط بخش خصوصی خریداری و در این بندر مستقر شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بندر آستارا شاهد رشد روزافزون و افزایش بهره‌وری در این بندر خواهیم بود از سازمان بنادر و دریانوردی خواست حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذار بندر آستارا دو چندان شود.

به گزارش تسنیم، مجتمع بندری آستارا منطقه ویژه اقتصادی با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار